Så sorgligt men ändå så bra

Allt har ju som bekant ett slut, så även ponnytiden. Igår åkte vår älskade Avalanche till sin nya familj i Tierp. Det känns så oerhört tomt och konstigt att veta att han inte är vår längre. Men jag vet samtidigt att han kommer att få det superbra hos sin nya matte Tilda. Dom har en jättestor gård där dom föder upp frieserhästar så Avve får många nya kompisar och han kommer att gå i stora fina hagar.
 
Vi har verkligen haft roliga år i ponnyvärlden. Först med Tara och sen med Avve. Vi har inte haft resurserna att träna regelbundet för de bästa tränarna och att satsa och åka på en massa stora tävlingar, men vi har haft roligt tillsammans och det är absolut ingenting jag skulle vilja varit utan. Linnea har utvecklats enormt både som ryttare och som människa och för mig har stunderna i stallet och på hästryggen varit rena energiboosten.
 
Vi kommer i nuläget inte att köpa någon ny häst. Linnea ska nu få mer tid att ägna åt skolan och när hon nästa år tar studenten vill jag att hon ska känna sig fri att göra exakt vad hon vill. Vad som händer i framtiden vet ingen, men vi lämnar såklart inte hästlivet helt och hållet. Det är många som vill ha Linnea som medryttare och jag har ju mina åtaganden i klubben. Sedan får vi se om jag kanske blir Torsdagstant igen. 
 
Nu är jag i alla fall ingen ponnymorsa längre så det här blir mitt sista inlägg på denna blogg. Men eftersom jag ju älskar att skriva så kan det mycket väl hända att jag en vacker dag återupptar bloggandet. Om jag känner att jag har något intressant att dela med mig av... ;-)
 
Ha det så jättebra allihop och njut av ponnytiden! Den är kortare än man tror!
 
P & K/ Ponnymorsan
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika B.

Det är alltid sorgligt med avsked även om nu Avve får det jättebra är det tider som aldrig kommer åter men vilka minnen och erfarenheter det ger.

Det känns tråkigt att du slutar blogga. Det har varit väldigt trevligt att titta in på din blogg och ta del av trevliga inlägg.

Allt gott! Hälsningar Ulrika (Magic Blue Rindi)

2014-05-26 @ 20:29:28
URL: http://www.magicblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0