En bra dag

Och då menar jag både för mig och för Avve. Det har varit ännu en solig men ganska kylig dag. Efter lunch begav vi oss ut på äventyr jag, maken och gamle trotjänaren Chivas. 

Det var nämligen äntligen dags för gubben att återigen få sätta sig bakom ratten. Så vi bestämde oss för att åka till vårat skogshemman för att kolla läget efter vintern. 

Chivas var väldigt lycklig över att få springa lös där i skogen. Det är hans absoluta favoritställe på jorden! 😊

Sedan åkte jag till stallet för att mocka och fixa allt stalljobb så att Linnea kunde känna sig lite lyxig och bara rida.

Och varför var det då en bra dag för Avve? Jo han fick hoppa för första gången sedan behandlingen! Gissa om han var glad?! Han skötte sig dock super och var otroligt fokuserad. Så nu är dom snart på gång igen min favoritekipage! 

Det blir dock ingen start för dom på dressyrtävlingarna nästa helg i Kågedalen. Det behövs lite mer finslipning. Så dit åker jag endast som lagledare eftersom det är första omgången i div. 3. Spännande! 😀

P & K/ Ponnymorsan

Det är så härligt i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0