Vi är redo!

Oj vad det blåser ute! Rena stormen! Det är då för väl att våra hopptävlingar i helgen är inomhus. Annars hade förmodligen hela banan blåst bort. För övrigt så börjar nog klubben vara redo att ta emot alla duktiga tävlingsekipage. Under veckan har ett gäng ideella krafter storstädat anläggningen och igår kväll efter jobbet åkte jag dit och gjorde en liten insats. Ni som har tänkt komma och tävla i helgen: Jag tror aldrig att ni varit på en så ren och välstädad tävlingsplats! :)

Ikväll bygger bangruppen banan inför lördag så det lär bli en lång dag för Linnéa som först ska hinna med skolan och att ta hand om och rida sin egen häst. Tur att hon blivit lite bättre i förkylningen och att hon är av segt virke. Och det lär ju inte bli mycket vila under helgen heller, men det är det värt för det ska bli så kul att se alla duktiga ponnyryttare. Och framför allt alla våra egna varav många gör sin första lokala tävling. Med tanke på våra lite grönare ryttare så känns det jättebra att vi har en hemmatävling så tidigt på säsongen och med flera låga klasser så dom får möjlighet till en riktigt bra debut. Jag tror att det är viktigt att bygga för framtiden och att få så många stabila och fina rundor som möjligt i början. Att rida många låga klasser med relativt enkla och schyssta banor ger självförtroende för både ponny och ryttare.

Igår när jag hade städat klart (eller snarare när jag kände att orken tog slut) skulle jag hämta Linnéa som väntade in mig hos en kompis. Då visade det sig dock att hon inte riktigt var redo att åka hem ännu eftersom dom precis skulle fika lite go´fika. ;) Så då passade jag på att sätta mig på läktaren och kolla när mina tidigare ridkompisar i Torsdagstanterna red ett markarbetespass. Det var så roligt att träffa dom en stund och dom var verkligen duktiga allihop! :) Snacka om att man blev sugen på att börja om i den gruppen igen! En gång Torsdagstant, alltid Torsdagstant!

P & K/ Ponnymorsan



Kommentarer
Postat av: Maria

:-) Vilken positiv energi du har!
Lycka till med tävlingarna!

Svar: Tack ska du ha! :)
Maria

2014-03-14 @ 12:44:41
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0