Update från helgen

Årets första hemmatävling avklarad och det med bravur! Dels har själva arrangemanget fungerat bra i det stora hela. Och dels har våra duktiga ponnyekipage gjort så himla bra ifrån sig! Många har gjort sin tävlingsdebut i helgen och och alla (och då menar jag ALLA) har gjort superfina rundor! Man blir så stolt när man ser dom!

Jag kan helt ärligt säga att jag har inte sett en SRK-ryttare rida slarvigt, i obalans eller vara för pigg på att använda spö och sporrar. Vi har haft många nollor, några placeringar och till sist slog duktiga Maja och Kopia till och vann en klass! Jodå, god ridning kan visst vara lika med effektiv ridning. :)

Det har verkligen myllrat av både folk och ponnyer under helgen. Vi har faktiskt haft fler starter i helgen än i höstas när vi hade utomhustävling och DM och på lördag var det smockfullt på läktaren. Största lokaltidningen har dessutom gjort både inför-reportage och dom var även på plats under lördagen för att fota och rapportera om själva tävlingen. 

Avve har gått i sin hage och undrat vad det är för ståhej kring stallet. "Man skulle nästan kunna tro att det är tävling men jag är ju inte med så det måste vara nåt annat". Nej, han fick faktiskt stå över i helgen av olika anledningar. Men nästa helg kommer Carre upp igen för träningar och då lär det bli att nöta lite dressyr istället. 

Imorgon är det äntligen dags för andra avsnittet av Ryttareliten. Längtar redan! Såg ni första avsnittet? Jag tycker att det var väldigt intressant och jag hoppas att det även sitter några icke-häst-människor och ser och får upp ögonen för vilken fantastisk men krävande sport det är. Tisdagar har nu blivit mina favoritkvällar. Man får både se Ryttareliten och Glada Hudik-gänget. Sen kan man somna med ett leende på läpparna!

P & K/ Ponnymorsan

 Norrans inför-reportage med Kajsa och Nelly.

Duktiga Maja och Kopia! Lånat bilden från Majas och Sandras blogg -> http://skellefteaekipage.blogg.se/
 
Snyggingen njuter i hagen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0