Pedikyr

Idag var det äntligen dags. En härlig vårpedikyr är ju alltid skönt att unna sig! Man känner som ny efteråt! Ja alltså nu pratar jag inte om mig själv utan om Avve. :) Hovis kom som alltid punktligt. Undrar om inte vår hovslagare är lite unik i det fallet. Man hör ofta att folk är irriterade på sina hovslagare eftersom dom sällan eller aldrig håller tiden man kommit överens om. Vår hovis kommer hellre lite tidigt än sent. Dessutom är han både duktig och lugn som en filbunke. Både Avve och hans tillhörande människor är nöjda med andra ord. ;)

Eftersom vintern verkar ha lämnat oss så fick snösulorna ryka den här gången. Skulle det bli mer vinterväder igen så tror jag knappast att det blir några snömängder som ligger kvar. Och hur som helst har vi ju tillgång till manegen så det är då inga problem. Jag vill helst inte ha kvar snösulorna längre än nödvändigt då det bara är dumt att riskera att det kommer in lera och grus under sulorna och ställer till med elände. 

När jag ändå var i stallet passade jag på att göra klart alla sysslorna så att Linnéa kan leka bortskämd och bara rida i afton när hon slutar skolan. Kan vara skönt för henne då hon fortfarande är ganska förkyld. Jag mockade även grannen Kopias box samt började på Projekt Mocka Hagen. På så sätt slog jag två flugor i en smäll och passade på att göra bort dagens fitness-pass på samma gång! ;)

När jag kom hem bjöd maken på en välbehövlig kopp kaffe och ostmacka. Jag tror aldrig att kaffe och macka smakar så gott som efter lite kroppsarbete eller ute i det fria. Och tänk, snart kommer vi att kunna sitta ute på trappen och njuta av vårt kaffe eller packa lite godsaker och äta middag nere vid älven! Underbart!

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0