Vinter och sol

Ja faktiskt! 15 kalla och gnistrande sol idag! Helt underbart! :) Kunde gärna fått vara mera snö bara men man kan ju inte få allt. Och jag får väl ta och skylla på vädret att det blev stallhäng istället för plugg idag. Fy skäms, slarvig student! Men det gav faktiskt en riktig energikick, så det får väl vara värt det! ;)

Avve såg ut att trivas i sitt "nya" täcke ute i hagen. Jag kan förstå att det var lite för stort för Sorino, för det passar riktigt bra på Avve. 

Jag var jättesugen på en uteritt i det vackra vädret, men eftersom det fortfarande knappt kommit någon snö så är det bara isigt och hårt efter ridvägarna så det fick bli ett dressyrpass i manegen. Han var positiv och trevlig och det blev ganska mycket galopparbete idag. Igår tyckte Linnéa att han kändes lite loj men det märktes då ingenting av det idag. Pigg och glad, men ändå koncentrerad. Till och med så pass koncentrerad att han inte tog tillfället i akt när en annan häst (som vilat i två månader) busade till det lite. 

När jag hade ridit klart hade det hunnit mörkna ute. Men det var bara så mysigt! Stjärnklart och kallt och fullmånen som lyste upp hagarna. Jag brukar verkligen inte uppskatta vintern, men efter det gråa slaskiga tråkiga vädret vi haft tills nu så känns det faktiskt uppfriskande med lite riktig vinter. :)

P & K/ Ponnymorsan

 
Visst fick Avve ett snyggt träns i julklapp?!

Kommentarer
Postat av: Carre

Han är jättesnygg i sitt nya träns!
Moringa hoppas på att få ärva det;)

Svar: Hon får väl vara riktigt snäll och duktig och kamma hem några rosetter i vår. Då kanske han kan överväga det... ;)
Maria

2014-01-16 @ 10:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0