Vilse i pannkakan

Inte händer det mycket här inte. Man skulle nästan kunna tro att jag gått under jorden. Men jag är faktiskt inte fullt lika inaktiv i verkliga livet. IRL som min dataspelande son säger. (In Real Life, för er som inte visste det).

Vad gäller pluggandet så är vi inne i en rätt så intensiv period just nu med den mest omfattande kursen under hela utbildningen. Eftersom jag jobbar samtidigt så är det fullt upp bara med att inte halka efter med föreläsningarna. Är jag ledig på föreläsningsdagen så ser jag det hela livestreamat. Annars ser jag föreläsningen inspelad i efterhand, vilket är ganska bra eftersom man då kan pausa och gå tillbaka om det var något man inte riktigt uppfattade.

När det gäller ponnydelen av mitt liv så känns det lite fattigt just nu. Jag hinner såklart inte alls vara i stallet så mycket som jag skulle vilja. Egentligen skulle jag nog faktiskt BEHÖVA vara där mer eftersom det ger så mycket energi och ork till annat. Men tiden räcker helt enkelt inte till. 

Det gör också att jag känner mig lite vilse i pannkakan i min roll som ponnymorsa. Jag har inte riktigt koll på läget, vilket bara det är frustrerande för ett kontrollfreak som jag. Det börjar dessutom mer och mer gå upp för mig att vi kanske snart är ponnylösa. Och då är jag ju ingen ponnymorsa längre. Vad ska jag då ta mig till??? Ja än så länge har jag ju fullt upp. Men sen? I juni när jag är klar med skolan? Vad ska jag då göra med all tid som blir över? 

Just därför skulle jag vilja ta vara på all tid jag kan få med Avve men när ska jag hinna det? Nu har jag gett mig in i den här utbildningen och jag kan inte göra det halvhjärtat. 

Jag kommer ju såklart inte att släppa helt tack vare mitt engamang i klubben, men det blir ju inte samma sak när man inte har en egen mule att pussa på. Visst är det roligt med styrelsearbetet, men handen på hjärtat, det är ju den där direktkontakten med dessa underbara djur som ger så otroligt mycket för själen. 

Nu har det varit tämligen lugnt på träningssidan ett tag också så det har inte känts som om jag har så mycket att skriva om. Men snart drar det igång igen. Fram tills dess tar jag jättegärna emot förslag, tips och frågeställningar som ni vill att jag skriver om! Behöver verkligen lite inspiration just nu! :)

P & K/ Ponnymorsan

 En väldigt trevlig helg i Vännäs i maj 2012.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ska ni bli helt hästlösa?

Svar: Ja ett tag i alla fall. Vi får se vad vi hittar på.
Maria

2014-01-25 @ 09:37:41
URL: http://www.fossig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0