Träningspass

Tänk om fler dagar kunde börja så bra som idag! Först hade vi utsläpp och sedan var det bara att göra i ordning Avve för ett träningspass. Den här gången var det min tur att rida för Carre. :) Och oj, vad roligt det var! Jag fick rida igång honom i ett friskt tempo i både trav och galopp. Avve får så mycket lättare att komma till arbete om han får "vakna till" ordentligt först. I galoppen var Carre på mig ganska mycket och ville att jag skulle få fram honom ännu mer än vad jag är van vid. "Peta på honom lite med spöet så att han inte är så seg!" Men det var ju inte han som var seg utan tanten på ryggen som är för mesig och tycker att det går fort! ;)

Men det var effektivt för sedan var han jättefin och travade på i en stor och fluffig trav och utan att krypa ihop och bli för kort. Vi fick även träna lite på öppnor och enkla byten. Avve har tänkt lämna in en skrivelse till SvRF och kräva att man byter namn på den rörelsen. Det är ju inte alls enkelt! Det är ju mycket enklare att bara byta galopp! Varför ska man hålla på och fjanta och bryta av innan bara för att man ska byta galopp?? Knäppt!

Igår kom det ju en tjej från Umeå som provred Avve. Det gick riktigt bra tycker jag. Hon verkade jättegullig och det såg jättebra ut när hon red. Mjukt och fint och det kändes väldigt bra att hon verkade förstå vikten av att lära sig rida ordentligt och inte bara flänga omkring i 180 knyck med ponnyn och hoppa på fart. Avve är ju också en bra ponny att lära sig på eftersom han är mer som en stor häst att rida. Man måste ha koll på vad man gör för att det ska funka. 

Imorgon ser det eventuellt ut att bli en helt stallfri dag och då ska vi bland annat på släktmiddag hos min kusin. Det ska bli jätteroligt att träffa allihop! 

P & K/ Ponnymorsan

 Man ska se glad ut på bild! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0