Kul med kompisar

I onsdags fick Linnéa och Avve hoppa in i en av grupperna som tränar hoppning för Erica Cox varje vecka. Ponnyn var väldigt glad och taggad kan jag lova! :) Det var så roligt att se honom, och där jag satt på läktaren kom jag på att det är väldigt länge sedan han var med och tränade i grupp. Under våren och sommaren tränade ju Linnéa mest för Carre och Jennie och då red hon alltid enskilt. Jag tror faktiskt att senaste gången dom var med in en grupp var i mars när Tomas var här. Nästan ett år sedan! Avve verkade tycka att det var extra roligt att få hoppa tillsammans med kompisar. 

Träningen gick för övrigt bra. Dom började med galoppbommar på böjt spår vilket tydligen uppskattades av samtliga hästar för alla la liksom in turbon över bommarna. ;) Jag tycker att både Avve och Linnéa skötte sig riktigt bra med tanke på att fokus legat på dressyren ett bra tag. Dom verkade inte allt för ringrostiga. Erika tyckte också att det såg bra ut och att Linnéa hade bra känsla. 

Igår kväll var det dags för årets första styrelsemöte och nu börjar det snart dra ihop sig till årsmöte igen. Ett år sedan jag valdes in i styrelsen alltså. Och det stämmer nog ganska bra det många sa till mig där i början. Det tar ungefär ett år att komma in i styrelsearbetet. 

Idag har förmiddagen mest gått åt till att INTE hinna allt jag hade tänkt göra före jobbet. Konstigt det där hur mycket tid som liksom kan gå åt till ingenting. Hann i alla fall med en väldigt trevlig lunch tillsammans de andra två skellefteborna som går i min klass. Vi brukar försöka träffas lite då och då för att skvallra och ventilera studierelaterade spörsmål. :)

Efter jobbet åkte jag en snabbis till stallet för att hacka bort is från Avves vattenbalja och fylla den med varmt vatten. Linnéa var nämligen i stallet tidigt idag, och fyller man på varmvatten då så hinner det ju ändå frysa till nästa morgon. Tänk vad skönt när man slipper detta krångel med att tillhandahålla vatten till hästarna. 

P & K/ Ponnymorsan

 Bild från Tove och Linnéas fotosession förra helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0