Isen vs. Ponnymorsan: 1-0

Oj vad härligt! Jag hann med lite stallhäng idag! Gjorde bort lite plugg under eftermiddagen efter att ha skjutsat lillebror till skidbacken och hunnit med en promenad med älskade settern. Sedan åkte jag och Linnéa till stallet och på vägen dit konstaterade vi att det var länge sedan vi var i stallet tillsammans. 

Förutom att mocka och fylla höpåsar så kämpade jag en stund med att försöka hacka bort isen från Avves vattenbalja. Förgäves tyvärr. Det var helt bottenfruset efter lite slarv av den lilla hästägaren... Så den får helt enkelt stå inne under natten och tina så pass att det går att välta ut den stora isklumpen. 

Medan Linnéa var ute och red blev jag påmind av ponnymamman Nina att vi hade kvällsutfodringen idag. Det hade jag helt missat!! Eftersom jag inte var så sugen på att flänga fram och tillbaka en gång till idag så föreslog jag för min dotter att vi kunde pyssla på i stallet och åka hem och äta efter utfodringen. Men se det föll inte i god jord! Den snälle maken skulle ju grilla älgkött till middag och det ville hon ju inte missa! Återigen är det tur att man har snälla stallkompisar, för dom gick på att utfodra själva idag så tar vi allt nästa gång vi har utfodring. (Vi har nämligen alltid utfodring tillsammans). TAAACK snälla Nina och Nelly!! ♥

Linnéa är då i alla fall väldigt nöjd med sin ponny just nu. Han har tydligen varit superfin sista dagarna. Igår var Tove snäll och fotade lite när dom red ute så jag hoppas kunna visa er lite nya bilder så småningom. Gårdagens pass innehöll bland annat byten i vartannat. :D

Imorgon har jag föreläsningar på förmiddagen och sedan är jag ledig. Jag hade hoppats att vi skulle kunna fara till stallet tillsammans även då eftersom Linnéa också är ledig, men eventuellt skulle visst Josse ta hand om prinsen då så jag får nog roa mig med något annat. 

P & K/ Ponnymorsan

 Tänk så skönt när man slipper hålla med isiga vattenbaljor!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vi är glada att vi har så bra utfodrings och stalljourkompisar! Självklart ställer vi upp när ni missat och gommiddagen väntar därhemma :)
Vi vet att ni skulle göra detsama för oss om, eller när vi skulle behöva det.

Svar: Ja det underlättar så otroligt mycket när man har ett bra samarbete och kan ge och ta! Men nästa söndag är det ju dags igen så tycker jag verkligen att ni ska unna er en lugn söndagkväll så fixar vi utfodringen! :)
Maria

2014-01-28 @ 15:38:29
Postat av: nina

Eftersom du insisterar så tackar vi ja till erbjudandet:)
Vi överlämnar utfodringen till er och myser hemma istället på söndagkväll.

Svar: Helt rätt!! :) Vi ses!
Maria

2014-01-29 @ 15:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0