Hiss & diss

Jag brukar inte direkt ägna min blogg åt Hiss & diss, men nu kan jag inte riktigt låta bli. Idag var jag och hämtade ut ett paket på posten. Paketet var väldigt efterlängtat och innehöll två nya slowfeeding-nät till Avve. 

För ett tag sedan gjorde vi misstaget att köpa nytt nät på Granngården. Jättedålig kvalitet! Det gick sönder nästan direkt och det blev inte bara hål i maskorna. Vanliga hål uppstår nog i alla nät som utsätts för den behandling som Avve är expert på. Dom är dock inte svåra att laga. Men Granngårdens nät är gjorda av något material som blir alldeles söndertrasat, det börjar se ut ungefär som ull. Går absolut inte att laga. 

Nu vet jag inte om dom kanske normalt sett har flera storlekar i sitt sortiment, men när vi köpte vårat fanns det bara en storlek som var alldeles för stort, så vi har fått modifiera om det för att kunna hänga upp det i hagen utan att det släpar i backen.

Så nu har vi äntligen återgått till nät från http://www.caisasshop.se/ . Jag rekommenderar verkligen dom näten. Bra kvalitet och många olika varianter att välja bland. Både vad gäller storleken på maskorna och själva näten. Den här gången beställde jag andra sortering så det blev inte ens speciellt dyrt. :) 

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vi köpte vårat på HÖÖKS och det har fungerat jättebra till Curry i fall :-)

2014-01-11 @ 22:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0