Hänt i helgen

Lördag morgon hade vi utsläpp, så jag hjälpte Linnéa att släppa ut hästarna innan jag åkte till planeringsmötet på Hotell Aurum. Jag måste ju säga att kusin Sorino är bara för gullig på morgonen. Han är lite morgontrött så när han kom ut i stallgången stannade han och blev stående. Jaha, tänkte jag. Vad hände nu då? Han hade helt enkelt inte hunnit göra sin morgonstretchning. Som den värsta Fylking sträckte han ut ordentligt, både bakben och framdel! Han tog god tid på sig innan vi kunde fortsätta ut till hagen! Så himla söt! ♥

Mötet avlöpte väl. Vi höll på till 15-tiden och det känns som om vi fick mycket gjort. Jag tror att US rentav hann planera klart hela terminen. Vi i styrelsen hann också prata igenom en del saker som man inte riktigt har tid med på vanliga styrelsemötet. God mat och gott fika var det som vanligt och nästa år tror jag att vi ska försöka boka in relaxen efteråt för det såg verkligen inbjudande ut! :)

Lördag kväll hade jag sett fram emot trevligt hockeymys med grannarna. Mysigt blev det också, men inte så värst kul. Brakförlust för favvolaget tyvärr men inte ens Skellefteå AIK kan ju vinna jämt. 

Igår hade vi insläppet så vi åkte till stallet på aftonen och Linnéa och Avve markarbetade lite. Det såg riktigt bra ut trots att han vilat två dagar. Dom jobbade mycket med galoppbommar och Avve såg mycket alert och fin ut. Vi bestämde förresten att Linnéa ska anmäla sig som reserv till hoppträningar på onsdagar. Det kan ju vara kul att få lite inspiration och det är perfekt att kunna vara med när det passar oss och inte boka fast sig på bestämda dagar. Sedan kommer ju Carre upp några gånger under vårterminen så då blir förstås att träna för henne.

Vi passade även på att gå igenom alla täcken vi har i täckesförrådet eftersom det kommer att omstruktureras så småningom. Sorino hade ett jättefint vintertäcke med hals som är lite för stort för honom (knappt använt alls) som Avve hade tur och fick ärva. Helt perfekt! Det satt jättebra på honom! :D

Idag har jag haft föreläsningar på förmiddagen och imorgon är jag ledig och då kanske det blir lite stallhäng. Jag har egentligen en del skoljobb att göra, men stallet är ju så mycket roligare! ;)

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0