Dagens ros

Dagens ros går till vår supersnälla stallkompis, tillika utbildad hovslagare, som agerade räddande ängel i afton! Vi hade tänkt oss lite hoppträning för ponnyn idag eftersom det var ett tag sedan han fick hoppa. (Förutom löshoppningen för en vecka sedan då.)

När Linnéa tog in honom från hagen så hade han dock en baksko som med nöd och näppe hängde kvar i en söm. I vanliga fall hade det väl inte varit någon större panik, men med en inplanerad provridning imorgon så kändes det inte helt bra om han skulle vila idag. Och vem vet om man får tag på en hovslagare imorgon ens?

Jag chansade dock och kollade om Åsa skulle till stallet under aftonen, och till min stora glädje så var hon på väg så vi väntade bara en liten stund och fick skon fixad och ponnyn kunde hoppa som planerat! Det är så otroligt mycket värt med folk som utan att tveka ställer upp och hjälper en när dom kan! 

Hoppningen gick också jättebra. Avve fick hoppa ett räcke och en oxer i vinkel och han var väldigt lyhörd och hoppade fint. En gång kom dom lite tokigt på oxern men när Linnéa smackade på så rättade han sig och gick på ändå. Det känns som ett fint framsteg eftersom han annars kan vara lite bekväm och välja att stanna om det inte är helt perfekt. Jag tror att all dressyrträning på sistone har gett resultat även i hoppningen då han blivit mer lydig rent allmänt. 

Imorgon är det dags att jobba igen och det känns liiite gruvsamt. Jag tycker att ju mer man är ledig desto mer motigt känns det att jobba. Kan inte jag bara få vinna ett antal miljoner så att jag kan få vara ledig hädanefter??

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0