Schemat sprack. Igen.

Jag hade planerat mina lediga förmiddagstimmar in i minsta detalj. Först skulle jag ta en powerwalk på promenadbandet. Sedan hade jag räknat ut att jag skulle hinna se två inspelade föreläsningar och ändå hinna dammsuga innan jag skulle göra mig i ordning, äta lunch och åka till jobbet. Dessutom skulle jag hinna åka lite tidigare så att jag kunde svänga in på Ica på vägen och handla vaniljhjärtan till familjens alla-hjärtans-dag-fika ikväll. 

Planen började spricka lite lätt redan från början. Satt och surrade vid frukostbordet med dottern som hade sovmorgon. Jättemysigt, men hips vips hade det gått lite för lång tid så powerwalken ströks från schemat.

Började se ena föreläsningen. Men jag hade väldigt svårt att fokusera och pausade hela tiden för att kolla mail, fixa lite med ridtiderna till Carreträningarna i helgen, kom på att jag hade lovat Maja att skicka henne ett dokument inför ett möte som ponnyryttarna ska ha på söndag. Och visst ja! Dokumentet måste ju redigeras lite först. "Fixar det också, sen kan jag fortsätta med föreläsningen."

Jag hann förstås inte se länge förrän telefonen ringde. Mer planering av Carreträningarna. Dessutom hann jag prata typ en halvtimme med TS ordförande. Vi hade mycket intressant att diskutera, faktiskt intressantare saker än synträning för äldre med synnedsättning. ;) Och MYCKET intressantare än dammsugningen som nu också strukits från mitt schema.

Till slut var det bara att inse att det inte var lönt att fortsätta med föreläsningen eftersom jag ändå inte fick något sammanhang i det hela när jag hela tiden pausade den stackars professorn mitt i meningarna. Så jag gjorde mig i ordning, åt lunch och kom fram till att jag inte skulle hinna på Ica innan jobbet heller. Hahaha! Herregud vad jag är dålig på att planera mina dagar! Eller rättare sagt; Jag är ganska bra på att planera men väldigt dålig på att hålla mig till planen. 

Trevlig Alla ♥-ans dag allihop! /Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Maria

Om det är någon tröst, så är du inte ensam!

Svar: Hahaha! Nej jag brukar tänka så. Det är inte bara mina dagar som ser ut så här! :D
Maria

2014-02-15 @ 09:13:59
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kan bara hålla med! Mina scheman spricker HELA tiden :D

Svar: Jag tror att vi är många som lider av samma syndrom! ;)
Maria

2014-02-15 @ 16:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0