Årsmöte och pälsvård

Då var ännu ett årsmöte avklarat och därmed är jag inne på mitt andra år i Skellefteå Ridklubbs styrelse. Och jag kan bara konstatera att det stämmer mycket bra det någon sa till mig när jag blev invald ifjol: Det tar ungefär ett år att komma in i arbetet och att börja känna att man greppar vad det handlar om. Så nu tror jag att detta år kommer att bli ÄNNU roligare och fyllt av en massa trevliga aktiviteter och möten med fantastiska hästälskande människor! :)

Eftersom jag nu avklarat årets sista stora tenta (hoppas att det inte blir omtenta...) så var det otroligt skönt att kunna ägna lite tid i stallet idag. Jag och Linnéa åkte dit tillsammans och pysslade på. Linnéa red ut på en pigg Avve i det vackra våraktiga vädret. Eftersom den lille prinsen "bara" longerades i fredags och fick vila igår så var han såklart överlycklig att få en skogstur med lite plumsande i djupsnö. :D

Medan Linnéa red passade jag på att märka upp våra höpåsar ordentligt. Vi har nu tyvärr fått lov att frångå slowfeeding-nätet i hagen. Avve är heeelt omöjlig och sliter bara sönder dom. Jag vet inte vad man skulle kunna hitta för nät som håller för hans hårdhänta behandling. Kanske finns det några som är tillverkade i kevlar eller nåt? I alla fall så gör vi nu så att vi lägger in en del av kvällshöet i boxen så att han får det till middag när han kommer in. På så sätt så har vi spridit ut måltiderna så gott det går. 

Innan vi åkte till stallet idag var jag duktig och tog i tu med lite pälsvård på vår gamle setter Chivas. Till hans stora förtret kan jag tillägga. Han uppskattar verkligen inte att bli ompysslad men han är väldigt tålmodig och gör inga stora protester även om kroppsspråket visar att han är allt annat nöjd med situationen. Hans tassar har varit så otroligt lurviga på sista tiden så när det är lite plusgrader ute så har han med sig en hel snöhög i tassarna när han varit ute. Men nu blev han riktigt stilig och eftersom han varit så duktig så fick såklart godis när vi var klara. :) Bjuder på före- och efterbilder!

P & K/ Ponnymorsan

 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0