20 år

Tänk att vi snart har gjort bort de kallaste månaderna! Vintern har gått ovanligt fort tycker jag. Kanske för att den varit så pass lindrig. Varken speciellt kallt eller mycket snö. (Än så länge i alla fall). Fast nog hade det gärna fått komma lite mer snö. Det har ju långa perioder varit helt värdelöst underlag ute. Nu är det ju ingen panik när man har tillgång till ridhus 7 dagar per vecka, men det är ju trevligt att kunna variera och rida ute i skogen också. Både för ryttare och hästar.

När jag var i stallet idag hörde jag fågelkvitter från Gläntan där vi brukar rida på sommaren. Det var inte utan att jag fick lite vårkänslor. :) Jag och Avve red ett pass i ridhuset med lite travbommar och ganska mycket galopparbete. Han var jättefin och jobbade på otroligt bra i galoppen. Jag brukar sällan få till så bra galopp som idag. Oj vad roligt det var! :D Sådär så att man aldrig vill avsluta ridpasset! Det gjorde jag i alla fall efter nästan en timme och då var både jag och Avve lite svettiga. (Eller rättare sagt, Avve var lite svettig och jag var väldigt svettig!) 

Jag är ganska stolt över mig själv för jag kom äntligen ihåg att gå förbi kontoret och visa upp vaccinationsintyget och lämna Linnéas enkät om arbetsgrupper. Man får lämna in en ny varje år där man fyller i vilken arbetsgrupp man vill tillhöra. Linnéa har i flera år tillhört bangruppen och där fortsätter hon även i år. Jag tycker att det är bra att man kan välja vad man vill hjälpa till med. Risken att folk inte gör sina arbetsuppgifter blir betydligt mindre när man själv kan påverka vad man ska göra i stället för att bli påtvingad en uppgift.

Igår vad det förresten en stor dag. Det var då exakt 20 år sedan jag och den snälle maken blev ett par! ♥ Vi firade det hela med att gå på Restaurang Bryggargatan och äta en fantastiskt god middag. Personligen så tycker jag nog att det är Skellefteå bästa restaurang. Riktigt bra mat, supermysig atmosfär och väldigt trevlig och proffsig personal. Dessutom en vacker utsikt över Skellefteälven. 

I helgen måste jag försöka vara duktig och plugga för jag har känt mig lite omotiverad ett tag och ligger nu efter en del. På söndag har vi stalljour, men jag tror nästan att Linnéa får fixa det själv för jag måste verkligen jobba ikapp lite. På aftonen blir det dock en tur till stallet för då är det möte för alla privatuppstallade.

P & K/ Ponnymorsan

 Bryggargatan sett från älvssidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0