Sköna maj välkommen!

Tänk att det redan är valborgsmässoafton! Den här vintern har verkligen gått hur fort som helst. Och inte gör det mig nåt. Jag är verkligen ingen vinterfantast. 

Imorse var jag i stallet eftersom det var dags för Avve att få på sig sommarskorna. På sommaren får han alltid på sig Equi Librium-skor fram. Dom är jättebra eftersom dom är lite fasade i tån vilket underlättar överrullningen. Dessutom har dom ingen råkappa utan en på varsin sida.

Skoningen gick bra och som vanligt var det minimalt med städning efteråt. Vår hovslagare är alltid väldigt noggrann med att ta rätt på all söm direkt. 

Eftersom jag ändå var i stallet passade jag på att mocka och fixa allt för att spara lite tid åt Linnea som skulle iväg på valborgsfirande ikväll.

Ikväll har jag, maken och lillebror ätit gott, spelat lite Guitar Hero och sett film. Ingen brasa för vår del då det kändes lite väl kallt ikväll. Hoppas på lite mer värme imorgon när jag är ledig.

P & K/ Ponnymorsan

Snyggt med vårpjuckor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0