Något som liknar vardag

Efter en vecka i sjukhusbubblan är det riktigt skönt att vara hemma igen. Min mamma frågade igår om jag kände mig orolig när jag är hemma. Men det gör jag inte. Inte nu. Maken blir stadigt bättre och bättre för varje dag och omvårdnaden är verkligen bästa tänkbara. Däremot saknar jag ju honom enormt mycket och skulle helst vilja klona mig så att jag kan vara hemma och hos honom samtidigt. 

Idag körde dock jag och barnen ner till Umeå över dagen och hälsade på honom. Mycket roligt! 😀

Igår fick jag äntligen känna lite hästdoft då jag tog hand om prinsen. Det var såklart jättemysigt att vara i stallet igen, även om Avve var ganska billig ett tag. Han är inte speciellt rolig när han är konvalescent. Promenaden fick vi ta i manegen eftersom det blåste rätt mycket så ponnyn såg ut som han höll på att explodera! 😉

Vi har köpt Pavels Slobber Mash till honom för att förebygga magproblem. Det ska ju ha gett jättebra resultat på hästar som är kolikbenägna. Han fick första portionen igår och var först väääldigt skeptisk! Efter viss övertalning åt han i alla fall upp allt, och idag tyckte han att det var riktigt gott!  Det ska bli intressant att se effekten av det.

P & K/ Ponnymorsan

Lusern känner jag igen. Säkrast att hålla sig till det!

Kommentarer
Postat av: angelica

Hej, läste i ett av dina tidigare inlägg att du började läsa till synrehabiliterare, hur är utbildningen tycker du? Jag ska söka till hösten och det skulle vara kul att höra vad du tycker om utbildningen. Finns det tid till att jobba deltid vid sidan om tex? Har du lärt dig tillräckligt för att kunna börja jobba som synrehabiliterare direkt efter utbildningen?
MVG Angelica

Svar: Kul att du är sugen på synrehabiliterarutbildningen! Jag mailar ett längre svar till dig! :)
Maria

2014-04-14 @ 12:48:27
URL: http://www.angelicas.se
Postat av: Kenneth Ström

Hejsan Maria!
Läst lite i din blogg...Ska söka till höstens utbildning som synrehabiliterare. Skulle du vilja dela med dig lite info om utbildningen och som Angelica ovan, frågade om. Det hade varit jätteroligt! Det är ju en unik utbildning. Har du fått jobb som synrehabiliterare ännu?
Jag själv bor i skåne.
Med vänliga hälsningar Kenneth

Svar: Hej Kenneth! Eftersom jag fått många frågor om utbildningen på sista tiden så tänkte jag att jag kan ju lika gärna skriva ett inlägg om det. Håll utkik, det kommer inom kort! 😊
Maria

2014-04-27 @ 22:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0