Träna träna

Nu börjar det ju närma sig tävlingsdebut för mig och Avve så idag var tanken att jag skulle träna lite för Linnéa. Nu hade hon dock en del plugg att ta tag i så jag fick klara mig själv.

Det gick ganska bra tror jag. Jag försökte verkligen tänka på allt som Carre sa till mig förra helgen och jag jobbade betydligt mer i traven än vad jag brukar göra. Avve var riktigt fin stundtals, men han är ju så himla tittig nu för tiden. Jag förstår inte vad det är med honom. Lite tittig brukar han ju vara men nu är det extremt. Det var några barn som lekte och väsnades i bostadsområdet bortanför hoppbanan så det var ju väldigt läskigt. Sedan spände han sig och tittade mot terrängbanan så jag trodde att det skulle komma ut någon där som var ute och red men det var ingen där.

Veckan som kommer ska jag träna någon afton och då hoppas jag verkligen att Linnéa har tid att hjälpa mig. Sedan måste ju dressyrprogrammet pluggas in. Tävlingsstassen är i alla fall fixad. Vi kommer att vara så snygga jag och Avve så ingen kommer att känna igen oss. När jag rider är vi ju annars ganska omatchade.

När jag kom hem hade Linnéa bakat en blåbärspaj som var supergod, så nu är hon helt förlåten för att hon inte följde med till stallet! ;)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0