På rosa moln

Det finns så mycket att säga om gårdagens tävling att det bubblar i mig. Jag vet nästan inte var jag ska börja. Först och främst kan jag i alla fall säga att det var en sån där dag som jag kommer att tänka tillbaka på i vinter när det är mörkt och kallt och eländigt och livet känns allmänt trist. För det andra kan jag säga att jag är så otroligt lyckligt lottad som får möjligheten att låna min dotters underbara ponny ibland. Han ger verkligen så mycket glädje! ♥

Det kändes riktigt bra när jag red lätt C:2. Allt flöt liksom på och vi hade inga direkta missar. Jag var dock ganska nervös när jag red in på banan så jag hade lite spagettiben och kontrollen över mina hjälper kändes som bortblåst. Men Avve var lydig och fin så det gick ganska bra ändå. När jag skrittade ut från banan tänkte jag att jag skulle vara jättenöjd om jag hade strax över 60%.

Min supporterklubb (Linnéa, mamma och maken) var också ganska nöjda med vår insats. När resultatet kom höll jag på att svimma! Vi hade fått drygt 72% och gick upp i ledning!! :D Och det höll i sig hela klassen så det blev att göra i ordning finponnyn för prisutdelning! Det var nästan det jag var mest nervös över med tanke på hur busig han brukar vara, men det gick jättebra. Han var hur cool som helst.

Det blev en ganska lång väntan till nästa klass lätt B:0 så Avve fick gå in och käka lunch. På framridningen till den klassen kändes han fin men lite tröttare så jag fick sätta igång honom ganska ordentligt. Själva programmet gick i alla fall bra. Avve gick nog till och med i en lite bättre form denna klass.

Vi lyckades skrapa ihop hela 67,34% och gick upp i ledning IGEN!! Det var dock många kvar i klassen men Linnéa var helt övertygad om att det skulle räcka till placering. Och det gjorde det verkligen! Tror man inte att vi slår till och vinner igen! :D :D

Jag kan helt ärligt säga att det här hade jag aldrig ens i min vildaste fantasi trott. När jag bestämde mig för att ställa upp med Avve i några tävlingar så var det mest för skojs skull. För att det var en kul grej nu när TR ändrats. När det gick så bra på KDRF förra helgen så tänkte jag att vi kanske skulle kunna bli placerade i lätt C:2 men ABSOLUT inte i lätt B:0 där motståndet var betydligt svårare.

Det var i all fall jätteroligt och jag kan fortfarande inte riktigt fatta att det är sant! Linnéa kommer troligtvis att träna något pass för Marc igen i oktober, och då får vi komma ihåg att säga till honom att han hade rätt. Avve ÄR verkligen en Super-Pony! ♥

                                     TACK snälla Lotta Höglund för de fina bilderna från prisutdelningen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oooooooh! Stort grattis!! Vilken dag!

Svar: Tack så mycket! :)
Maria

2013-09-22 @ 20:13:00
URL: http://quais.blogg.se
Postat av: Maria

Super duper grattis, vad kul!!!

Svar: Tack! :)
Maria

2013-09-22 @ 22:35:41
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gratulerar! Så jätteroligt! Och detta är bara början?!?!! Så fina bilder, ett stiligt ekipage. Vi kanske får se er på Surfs dressyrtävlingar så småningom? GRATTIS igen!!

Svar: Tack så mycket! Ja vem vet vad vi hittar på? ;)
Maria

2013-09-22 @ 23:52:13
URL: http://www.magicblue.blogg.se
Postat av: Lotta

Ni är så fina ihop!
Grattis igen!!!! :D

Svar: Tack snälla! :)
Maria

2013-09-23 @ 08:06:04
Postat av: Pernilla W Ödlund

Men herregud så roligt :) GRATTIS
Nu måste du bara övertala dottern att satsa på dressyr istället för hoppning ;) men det är väl inga problem :D

Svar: Tack snälla du! :) Nja hon har väl lite motvilligt erkänt att dressyr ändå är ganska okej nu när det går så bra. ;)
Maria

2013-09-23 @ 21:36:33
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0