Kallt och grått

Nu blev det plötsligt höst på allvar. Just nu har vi 5 ynka stackars plusgrader ute. Det blåser och molnen ligger nästan nere på marken. Min buske med Finlands Vita Ros ångrar nog bittert att den plötsligt fick för sig att börja blomma igen i september. ;)

Dagens plan för ponnymorsan ser i alla fall ut på följande sätt: Nu efter frukosten blir det att vara duktig och plugga en stund. Sedan drar jag iväg till stallet för att ta hand om dressyrstjärnan. Hovis kommer idag också så Avve ska få avnjuta lite pedikyr. Inte för att han njuter av det precis. Han är mest sur och står och piper som ett sto. :)

Igår var han lite öm över ryggen efter att ha stått och frusit kvällen innan, så jag tänkte ta ett litet joggingpass i låg form så att han får mjuka upp sig lite och stretcha ut. Kanske blir några bommar på marken, vi får se.

När stallet är avklarat blir det att åka hem, värma upp sig med en varm dusch och en kopp te så att jag sedan kan fortsätta att plugga. EGENTLIGEN borde jag baka också eftersom älskade lillebror fyller tonåring imorgon, men som läget är nu med jobb, skola och allt annat så får allt familjen stå ut med köpekakor några månader framöver. Det finns ju faktiskt dom som ska leva på att baka kakor så varför inte gynna dom lite? ;)

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken häftig bild!

2013-09-24 @ 21:32:00
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0