Framsteg

Helgen har som vanligt bara svischat förbi. Lite fortare än vanligt till och med. Träningarna har verkligen gått super! Igår var det ju jag som red och det gick faktiskt över förväntan. Jag fick verkligen fokusera på min sits och att få fram bra gångarter.

Avve var jätteduktig och jag fick inte allt för mycket skäll för min förslappade sits. Jag var väldigt nöjd efteråt och nu ser jag fram emot tävlingsdebuten om två veckor. Det ska bli väldigt spännande och roligt.

Igår kväll fick vi rå om både Carre och mamma när vi åt mumsig middag och satt och surrade hela kvällen. Vi hann med allt från pelargoner till fälttävlans-EM. ;)

Idag red då Linnéa prinsen och shit pommes frites så fin han var! Jag tror inte att jag någonsin sett honom gå så bra! Fluffiga, stora fina gångarter och lydig och fin i formen. Carre var nog lite förvånad över hur pass mycket bättre trav han fått i sommar. Med lite träning blir det nog en riktigt bra dressyrponny av den lille svarte. :)

Nu har jag fullt upp med att packa inför min första skolvecka. Det känns onekligen lite pirrigt. Men jag längtar att sätta igång och lära mig en massa nytt. Under veckan kommer jag att bo i ett elevhem på en närliggande folkhögskola så det blir lite som att bo i studentkorridor igen! Vi får väl se hur förutsättningarna ser ut för att blogga, men i värsta fall får ni klara er utan uppdateringar fram tills nästa helg. :)

P & K/ Skolflickan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0