Försummelse

Ja huvva vad jag har försummat bloggen sista tiden! Sorry! Veckan har som vanligt svischat förbi i turbofart med jobb, plugg, diverse möten och födelsedagsfirande. För min del har det inte varit speciellt mycket stallhäng i veckan men jag red ju som sagt Avve i början av veckan och det gick som alltid bra. 

Det har varit riktigt skitväder här de senaste dagarna och igår när jag skulle släppa ut hästarna på morgonen stannade Fille i stallgången och tittade förskräckt ut och sa: "Näää du, jag tänker då INTE gå ut i det där vädret!! " Han stod länge och väl och tjurade och ville mycket hellre lukta på grannens bajs i skottkärran samt ta lite smakprov av diverse täcken som hängde på boxdörrarna. ;) Efter lite övertalning fick jag i alla fall med mig honom ut. Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder och han hade faktiskt sitt varma sköna regntäcke på sig. :)

Imorgon ska jag ta lite mer bilder på Taras sadel och skicka till en tjej som är intresserad av den. Det skulle vara jätteskönt om vi fick den såld snart då den bara hänger och tar plats just nu. Den är så pass fin så det känns lite bortkastat att den inte används. 

På tävlingsfronten är det ju ganska lugnt för vår del just nu, men Olivia och Sorino är i Karlstad i helgen med laget och rider andra elitomgången. Heja dom! :) Och supergulliga och duktiga Jennie (som hjälpt Linnéa med hoppningen ni vet) startar sin fina Paddy på Umeås nationella hoppningar och blev idag distriktsmästare i hoppning! Stoooort grattis! Otroligt välförtjänt efter en fantastisk säsong! :D

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0