Debut med mersmak

Vilken dressyrponny vi har! :) Han trivs verkligen med sitt nya liv. Ingen stress, ingen hets. Lugnt och avslappnat på framridningen. Inga tokiga tränare/ ponnyföräldrar som skriker: MERA GALOPP!!

Vi kom fram till Ersmark i ganska god tid för att hinna göra i ordning i lugn och ro. När jag började rida fram var han till en början lite springig och stel. Men efter en stund blev det mycket bättre (med lite coachning från Linnéa). Han kändes riktigt lugn och avslappnad. Det enda jag i det läget var lite orolig över var blommorna som dom hade pyntat dressyrbanan med. Jättefina höstblommor i och för sig, men med tanke på Avves svaga nerver så hade jag lite svårt att uppskatta dom.

Jag hade dock inte alls behövt oroa mig. Han brydde sig över huvud taget inte om några blommor. Han var helt fokuserad på uppgiften och gjorde bara det han skulle. Av och till hamnar han lite bakom lodplan, men det beror ju helt på min svaga ridning så det kan man inte säga så mycket om.

En liten felridning lyckades jag dra på mig, men jag kom på det direkt och kunde rätta till det på en gång. Klantigt, men det kan ju hända även den bästa. (Fråga Patrik Kittel får ni höra).

Jag var så himla glad och nöjd när jag red ut från banan! :) Det kunde egentligen inte ha gått bättre! Vilken härlig känsla! Och när jag fick höra resultatet trodde jag knappt mina öron! 63,57% vilket visade sig vara klassens högsta procent. Duktiga duktiga ponny som kunde lotsa runt gammeltanten på ett så föredömligt sätt! ♥

Klassen var en clearround så det var bara att hämta ut en vit rosett i sekretariatet och börja ladda för morgondagen när den ordinarie ryttaren ska få visa hur det EGENTLIGEN ska gå till. ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                                  Tack snälla Maja Jonsson för de fina bilderna! :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ni är så grymt duktiga! En förebild för alla!!! :D
Härligt jobbat!
Grattis!

Svar: Tack snälla Lotta för dom fina orden! :)
Maria

2013-09-14 @ 21:49:34
Postat av: Johanna Westerlund

Duktiga Avve och Maria ! så duktiga ni är!
¨Lycka till i morgon Duktiga Linnea Och Avve!

Svar: Tackar tackar! Vi håller tummarna för Olivia och Sorino! :)
Maria

2013-09-14 @ 22:48:03
Postat av: Ulrika B.

Grattis Linnéa och Avve till andraplatsen idag! En mycket snygg och välriden ritt. Vilken dressyrponny ni har! Det var trevligt med pratstunden, vi ses på framtida tävlingar!

Svar: Ja det var verkligen trevligt att träffas! Och vilken fin ponny ni har! :)
Maria

2013-09-15 @ 19:50:55
URL: http://www.magicblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0