Stalltjänst utan häst

Rapporterna från Högbo är i det stora hela positiva. :) Trots ett missat avbrott som gav en 1:a och trots en snubbling i ena skänkelvikningen skrapade Avve och Julia ihop 59,079%. Inte fantastiskt men helt okej tycker jag. Linnéa tyckte inte att Avve riktigt visade upp sina gångarter så bra som han kan men han fick ändå 7 på gångarter. Och det allra viktigaste är att han skött sig exemplariskt. Han har till och med varit så avslappnad att han legat och sovit en stund mitt på dagen! :)

Själv har jag äntligen fått mig en välförtjänt stressfri stund i stallet. De sista veckorna har det varit så mycket med jobb, plugg och allt annat så jag har knappt hunnit vara i stallet alls. Idag åkte jag dit och mockade och fixade så att allt ska vara klart när Avve kommer hem någon gång imorgon natt. Jag passade även på att smörja upp lite grejer. Det var så lugnt och skönt i stallet i afton. AIK spelade match samtidigt, och för alla er icke-skelleftebor kan jag tala om att det betyder att stan är tömd på folk. Alla (nästan) sitter klistade framför tv´n och hejar fram Sveriges bästa hockeylag!

Jag var dock inte helt ensam tvåbent där, utan jag fick en trevlig pratstund med två andra hästfantaster av det mer vuxna slaget. Mycket trevligt! :) Tänk vilken energiboost det är att få känna lite hästlukt en stund och speciellt när det så här mitt i oktober är 14 grader varmt!

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja att vara i stallet och "bara vara" är nog det mest stressfria man kan göra! Kul med Avve :-)

2013-10-13 @ 08:25:48
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com
Postat av: Johanna

Kul att du gillar den bästa gudmor! Brukar kika in på din blogg också lite då och då, bra uppdatering och mycket läsning, man blir aldrig besviken!<3

2013-10-14 @ 00:34:05
Postat av: Johanna

Otroligt duktig han var ,Hopp ponnyn ,
Det var ganska mycket spring i stallet och en lång resa,tycker ni ska var supernöjda över Avve .
Hörde du om feta stigbyglarna ,?:) hon var inte nöjd på mig ,men det gick över ganska fort .
/kram Johanna

Svar: Ja tänk att det bodde en liten dressyrponny där inne hela tiden! ;) Jag hörde ju om det lilla missödet. Men som sagt; när man ställer upp så mycket som du gör så FÅR man göra misstag ibland. Jag är helt övertygad om att ryttarinnan är mycket stolt och tacksam över sina snälla föräldrar! :)
Maria

2013-10-14 @ 20:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0