Ögonsjukdomar och ponnyresa

Mitt liv kretsar just nu kring hornhinnor, tappar, stavar och grön starr. Tenta i ögonmedicin imorgon och jag börjar inse att jag är för gammal för att studera. Ingenting fastnar ju! Jag tycker att jag läser och läser och nöter och nöter och det känns som allt bara rinner undan. 

Desto roligare då att fokusera på Linnéa och Avves resa till Gävle och Högbo Ridklubbs omgång av Elitserien i dressyr. Just nu är Linnéa och Julia i stallet och packar och rider ett pass. Det känns onekligen konstigt att inte vara med och hålla koll på allt. Och att inte kunna åka med och titta är ju såklart lite trist, men tjejerna är så rutinerade och duktiga så det kommer garanterat att gå hur bra som helst. :)

Under veckan har Avve preparerats med extra mycket mat så att han inte ska falla ur så mycket. Till hans stora glädje såklart! Även om han inte ser så ponnyaktig ut så är han precis som de flesta ponnyer väldigt glad i mat! :) 

En mindre rolig nyhet under veckan var dock att Umeå Ryttarförening återigen eventuellt drabbats av kvarka. :( Dom skulle arrangera hopptävlingar för ponny i helgen men har ställt in för att vara på den säkra sidan. Det är tydligen en häst som man misstänker har kvarka och den har såklart isolerats. Hoppas verkligen att det inte är kvarka. URF drabbades rätt hårt ifjol när dom fick lägga ner all verksamhet under en lång period.

Jag hoppas kunna komma med lite rapporter under helgen. Några placeringar har han nog inte en chans att ta eftersom det här blir ett stort steg uppåt i svårighetsgrad, men det skulle vara jätteroligt om han i alla fall gör bra ifrån sig och inte blir allt för spänd. 

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Maria

Ååå, vad spännande, LYCKA TILL!

2013-10-12 @ 09:40:44
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0