Och så kom kylan

Nu är inte vintern långt borta. Plötsligt är det flera minusgrader på morgonen och frost på gräsmattan. Det har faktiskt snöat lite också, men ingenting som ligger kvar på marken. Avve är fortfarande sommarskodd så han får nöja sig med att ridas inomhus ett tag. (Vilken lyx förresten, att ha möjligheten att rida i en uppvärmd manege!)

 Idag har jag bara svängt in på parkeringen vid stallet och hämtat hem Linnéa när jag slutade jobbet, men imorgon blir det ett långpass. Linnéa ska rida för Marc i Gummark på förmiddagen, sedan har vi lunchutfodring. På eftermiddagen har jag två möten med styrelsen och sedan har vi även kvällsutfodring. Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela, om jag helt enkelt bosätter mig på ridhuset hela dagen eller om jag ska åka hem mellan varven.

Det ska i alla fall bli jättespännande att höra vad Marc har att säga om Avve. Hoppas att han tycker att han utvecklats lite sedan sist. Själva tycker vi ju det, men vi är ju lite partiska om man säger så. ;) Det blir att klä på sig ordentligt när man ska sitta på läktaren i en timme. Nu har vi i och för sig bara några enstaka minusgrader, men man har väl inte riktigt vant sig ännu. Vi överlever ju faktiskt när det är 20-30 minus också!

För första gången sedan vi köpte Avve har vi nu klippt honom. Eller rättare sagt, vi gjorde det veckan innan han skulle åka till Gävle men då glömde jag berätta det. ;) Eftersom han tidigare ridits mest utomhus så har det inte riktigt funnits någon anledning att klippa honom. Han har inte heller så jättemycket vinterpäls så det har funkat bra. Nu rids han ju dock betydligt mer inomhus och det blir ganska svettigt så det blev en helrakning. Han var i alla fall jättesnäll och stod som ett ljus och såg faktiskt ut att njuta av det!

P & K/ Ponnymorsan

                                                                   Snart är det full vinter! Blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0