Hästfattigt

Det känns som om jag har väldigt lite att skriva om just nu. Inga tävlingar eller träningar och det är knappt att jag hinner vara i stallet alls numera. Lillebror håller just nu på att hjälpa mig att redigera ihop en film från när jag tävlade Avve på hemmatävlingarna så det kanske dyker upp en liten film här så småningom. :)

I afton skjutsade vi ut Linnéa till flyget. Även detta lov åker hon ner till 08-land och jobbar. Hela veckan blir hon borta men jag kommer inte att vara så jättemycket i stallet ändå eftersom jag har tenta på fredag. Gulliga Josse kommer att vara försteskötare och jag rycker in ett par dagar samt fixar lite in- och utsläpp så hon slipper det. Det är tur att vi har Josse som är så duktig och som Avve trivs så bra med! :)

Den snälle maken har nu byggt klart den nya isolerade vattenbaljan till Avve så jag ska ta med den till stallet någon dag i veckan. Den blev så fin och rejäl! Jag tror nog att Avve kommer att skryta lite för sina polare. ;) 

Under helgen har det som jag tidigare nämnt varit hopptävlingar på SRK. Jag har dock fått nöja mig med att titta in på Equipe ibland för att hålla mig a´jour med resultaten. Det har gått bra för många hemmaekipage så det är så klart roligt. Och för dom som det trots allt gått mindre bra är det bara att ta nya tag och fortsätta träna, för som Jens Fredricson säger: Skyll aldrig på hästen! Dess prestation är ju resultatet av ditt arbete.

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0