Förkylningarnas tid

Den här årstiden är verkligen trist. Det är mörkt och fuktigt ute. Dagarna är korta och det börjar kännas ganska kallt igen efter en period med ganska behagligt väder här uppe. Och så är det ju alla dessa förkylningar. Jag tycker att var och varannan person man möter snörvlar och hostar och kraxar och har sig. Och nu bar det sig dessutom inte bättre än att Avve dragit på sig en liten förkylning. :(

Inget allvarligt. Lite snuva och så har han hostat lite när Josse ridit. Ingen feber. Men nu får han i alla fall vila några dagar så ska det nog gå över. Det är egentligen inte hela världen eftersom det inte är några tävlingar eller träningar på gång, men jag hade verkligen sett fram emot att rida på lördag. 

Jag är ledig och har inga andra planer så jag hade tänkt ta ett riktigt långpass i stallet och pyssla, mysa och rida länge. Det blir ju inte så mycket stallvistelse närmaste veckorna när jag ska praktisera så jag vill verkligen passa på. Nåja, pyssla och mysa kan jag ju göra ändå. Det ska bli väldigt skönt att inte känna någon stress att åka hem och plugga. Vi har nämligen sista tentan på ett tag imorgon.

Praktiken verkar nu äntligen vara klar och det blir tre veckor på Syncentralen i Umeå och en vecka på synkurserna på Folkhögskolan i Härnösand. Det ska bli roligt och ganska spännande att komma ut och se verksamheten. Det är ju egentligen först då man riktigt får kläm på vad arbetet innebär. :)

Imorgon efter jobbet och insläpp av hästar blir det att åka den årligt återkommande rundan för att tända ljus på alla gravar. Jag tycker att det är en trevlig tradition. Man får tänka lite extra på alla dom som vi saknar och så är det ju så vackert på kyrkogårdarna. Sent lördag kväll kommer Linnéa hem igen och på söndag har vi stalljour. Stackars lilla gumman, hon hade nog egentligen behövt en lugn och skön dag innan skolan börjar igen för hon har verkligen inte vilat under veckan. Men det är tur att hon är ung och full av energi. Själv hade man nog inte orkat! ;)

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Han är verkligen snygg, ponnyn er!

Svar: Ja visst är han! Han är verkligen en prins! :)
Maria

2013-11-01 @ 17:47:00
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com
Postat av: Ulrika B.

Välkommen till Umeå! Hoppas du ska trivas i storstan ;)
Bara för att jag läste din blogg blev jag påmind om att jag måste kolla vart Carolines tid till Ögonmottagningen (hon skelar) tog vägen.

Svar: Tack! Jag bodde där två år när jag pluggade till sjuksköterska så jag vet redan att jag kommer att trivas! :)
Maria

2013-11-05 @ 15:49:54
URL: http://www.magicblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0