En enda soppa

Börjar inte jobba förrän kl. 14 idag men jag tar mig inte för någonting vettigt. Jag borde verkligen plugga eftersom vi har tenta nästa fredag och jag har läst ALLDELES för lite i veckan, men jag har ingen arbetsro. Jag skulle kunna göra nytta på något annat sätt och till exempel städa upp lite i röran här hemma men jag vet inte var jag ska börja så jag börjar ingenstans.

Orsaken till det hela är att om lite drygt en vecka ska jag ut på den första praktikplaceringen på Syncentral men det är fortfarande långt ifrån klart hur det ska lösa sig med platser för oss som bor i Norrland. Det finns för få platser norrut i förhållande till antalet studerande helt enkelt. Något som man kan tycka att skolan borde ha haft koll på innan dom ens startade upp utbildningen. 

Det finns lediga platser söderut, men eftersom jag inte har de ekonomiska möjligheterna att veckopendla med flyg så skulle det innebära att jag får bo borta från familjen i minst tre veckor. Inte direkt ett realistiskt alternativ.

Jag och mina gulliga kurskamrater har under ett par veckors tid försökt vända ut och in på oss själva för att försöka lösa situationen men just nu är vi bara längre ifrån en lösning. Det tar en massa tid och energi samtidigt som vi ska försöka plugga OCH jobba. Som det är nu så är det studierna som blir lidande, för jag kan inte strunta i jobbet. 

Ja det känns verkligen som en enda soppa. Helst skulle jag bara vilja ägna hela helgen i stallet och fylla på med ny energi, men jag MÅSTE plugga och dessutom har vi stora hopptävlingar hela helgen så det lär inte direkt vara lugn och ro som råder på anläggningen. Men det är i alla fall kul att det är många ekipage som kommer från hela Norrland och även från Finland. Nu är det bara att hålla tummarna för att vårt hemmahopp Jennie och Paddington kammar hem meetingpriset i Krafthoppet! :)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller tummarna att det ordnar sig för dig och dina kurskamrater!

Svar: Tack för det! :)
Maria

2013-10-27 @ 08:33:04
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0