Trist blask

Den lilla snö som jag gladde mig åt att komma hem till igår håller nu sakta men säkert på att smälta bort. Igår kväll regnade det och idag har vi några plusgrader som inte alls känns roliga. När det nu väl är november och man vet att vintern är oundviklig, då tycker jag att det kan få hålla sig till vinter. Lämplig mängd snö och några minusgrader. Grått och slask och is är ingenting att ha för oss hästägare.


När jag kom hem från Härnösand igår fick jag genast känna på att det var slut på lugnet. Vi kastade i oss ett par tacos och åkte sedan iväg till stallet för kvällsutfodring. Man brukar vara två som utfodrar hela stallet, men för att vi över huvud taget skulle hinna äta så var Nelly och Nina snälla nog att utfodra privatstallet så fick vi ta ridskolestallet när vi ätit. Sedan skjutsade jag Linnéa till en kompis och jag hann nästan se klart två filmer innan det blev dags att hämta henne på busstationen.

Om en stund ska vi åka till stallet igen och idag ska Avve få göra något som han älskar. Det står nämligen hoppning på schemat! Jag misstänker att han kommer att vara ganska taggad eftersom det inte blir så ofta han får hoppa numera. Vi har dock tänkt att han ska få hoppa lite oftare nu eftersom det är bra träning och så tycker han ju att det är så roligt! :) Rapport om hur det gick kommer imorgon!

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer
Postat av: Carre

Mera hoppning åt Avve!!!!
Hälsningar från dressyrtränaren ;)

2013-11-16 @ 15:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0