Tips till stressade ponnymammor

Känner du dig lite sliten? Börjar det ta på krafterna att ständigt vara på språng mellan jobb, stall, tvättstuga, träningar? Känns det lite stressande att alltid hålla koll på allt? Här kommer ett tips från mig:

Börja en distansutbildning på någon trevlig ort. Välj ett ämne som verkar intressant och se till att det ingår några kortare vistelser på studieorten. Jag lovar, det kommer att kännas som rena semestern! :) Visserligen kan själva studierna utgöra en viss stress, men är bara ämnet intressant så kan det vara värt det. 

Som ni förstår har jag det oförskämt bra här i Härnösand. Sovmorgon varje morgon eftersom vi börjar vid 9-tiden. Dessutom bor jag ju på skolan så det tar liksom ingen tid att färdas till och från. ;) Sedan går dagarna hur fort som helst tack vare trevliga människor och intressanta upplevelser. 

På aftonen går jag en lämplig promenad och kanske slinker jag in på Ica och handlar något gott till middagen. Sedan har jag hela kvällen för mig själv då jag kan läsa, se tv, kanske studera lite (vi har ju trots allt vissa uppgifter som ska göras under praktiken också). Ingen tvätt som ska fixas, ingen skjutsning, ingen städning, inga barn som skriker åt varandra och inga hundar som skäller på grannarna för att dom har fräckheten att visa sig på sin egen gård. Och som en extra bonus så vet jag att det kommer att kännas roligt att åka hem på fredag för då har jag hunnit börja längta ganska mycket efter min underbara familj och våra lagom knäppa djur! ♥

P & K/ Ponnymorsan



Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som att du har det bra och stressfritt! Härligt att ändå längta hem till familj och vardag :-)

2013-11-13 @ 19:34:32
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0