Ponnytjejer på G!

Helgens plan var ju att Avve skulle få hoppa. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och man får tänka om. Igår hade vi ju stalljour och tanken var att jag skulle komma lite senare för att jag hade en del att göra hemma. Jag väcktes dock av att Linnéa ringde från stallet och sa att hon inte mådde riktigt bra. Hon är inte den som brukar beklaga sig i onödan så jag fick helt enkelt strunta i alla måsten hemma och istället åka iväg till stallet och byta av henne så att hon fick åka hem och bädda ner sig. När jag kom hem från stallet hade hon som tur var piggat på sig lite och börjat adventspynta! Gullunge! ♥

Alltså blev det ingen hoppning igår. Idag mådde Linnéa bättre så då tänkte vi att Avve skulle få hoppa idag istället. Men tyvärr var det lite smått kaotiskt i manegen med många hästar och små orutinerade ryttare, så det fick bli ett dressyrpass istället. Men så är det ibland och det är bara att ta det för vad det är. Avve var i alla fall fin och avslappnad efter en stunds framridning. 

Vi har även hunnit med att ha möte med ponnyryttarna och kvällsutfodra. Det var ett trevligt möte och det är så roligt att tjejerna är taggade och att det blir fler och fler som skaffar egen ponny. För ett tag sedan kändes som om alla sålde sina ponnyer och gick upp på stor häst. Men nu börjar vi vara på gång igen! Senast igår kom det en ny ponny till stallet. En supersöt irländare som säkert blir en klippa på hoppbanorna så småningom. :)

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Det blir säkert super bra det där! :D

Vet du om det kommer bli nå träningar över lovet?:D

Svar: Det tror jag också! :) Ja det blir träningar. Info finns på hemsidan och anslag på SRK! :)
Maria

2013-12-09 @ 20:52:51
URL: http://toshwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0