Och så blev det vinter

Perfekt timing att Avve fick på sig vinterdojjorna i veckan. För idag är det vinter här hos oss! Det har snöat ganska mycket av och till så nu är det lite spännande att ta sig över stallplanen eftersom det tidigare varit geggigt och sedan frusit på. Så nu är det knöligt, hårt och halkigt med lite snö ovanpå. Lurigt!

Även idag har Linnéa och Avve tränat för Carre. Först var planen att dom skulle hoppa idag, men Linnéa ville fortsätta att träna på det dom började på igår så det blev dressyr idag också. Dom var jätteduktiga även om det märktes på Avve att han var lite trött i slutet. Men han kämpade på och blev inte sur vilket känns positivt. Idag blev det ganska mycket galoppjobb med bland annat galoppslutor. 

Efter Linnéas pass var det gemensamt fika för kursdeltagarna. Vi bredde på adventsstämningen med kaffe, saffranslängd och pepparkakor! :)

Jag försökte ta lite bilder på Avve i hagen idag, men han var så kelsugen så det var lite svårt. Han ville ju bara komma nära och mysa hela tiden! ;) Men en halvkass bild kan jag i alla fall bjuda på. Efter lite stallhäng i helgen har jag nu laddat upp med ny energi inför ännu en veckas praktik. Imorgon åker jag ner till Härnösands Folkhögskola för att kolla in vad dom pysslar med på deras synkurser. Jag kommer att bo där hela veckan, men vid det här laget har ni ju vant er med dålig uppdatering från min sida. ;)

P & K/ Ponnymorsan

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0