Hel helg i stallet

Så härligt att jag fått ägna hela helgen i stallet! :) Jag behöver verkligen en riktig häst-boost innan jag börjar på min praktikperiod. Igår valde jag som sagt att inte rida Avve eftersom han varit lite förkyld tidigare i veckan. Han verkade dock helt återställd och var sitt vanliga otåliga jag när han stod i ryktspiltan för lite pyssel.

Det var sååå skönt att inte känna någon som helst stress och bara kunna påta på och mysa i min egen takt. Jag ryktade upp honom riktigt ordentligt så att han inte skulle se helt ovårdad ut vid den kommande Linnéa-inspektionen. ;) Jag måste säga att han är ganska blank och fin i pälsen för att vara nyklippt. En del hästar blir ju så matta i pälsen efter klippning, men inte Avve. 

Jag passade även på att installera den lite mera bastanta värmebaljan som den snälle maken byggt ihop åt vår prins. Den var självklart lite småläskig när jag kom in med den till hagen, men efter en stund vågade han sig i alla fall fram och kolla in den. Och idag hade han druckit ur en del så han kom nog över den första misstänksamheten så småningom. ;)

Igår kväll hämtade jag Linnéa på flygplatsen och vi myste och såg vår favvoserie Downton Abbey innan vi kröp i säng. Det var så trevligt att få sitta och surra och höra lite om vad hon hållit på med under veckan när hon jobbat. Lillebror var väl den ende som inte var helt nöjd med att jobbiga storasyster kommit hem. Han har det ju så lugnt och skönt när hon är borta. :)

Idag var det då stalljour som stod på schemat. Ett drygt 40-tal lektionshästar som ska släppas ut i hagen, få mockat, fyllt höpåsar och bli insläppta igen. Dessutom hann vi såklart ta hand om vår egen ponny och Linnéa red ett lättare dressyrpass eftersom han nu verkar helt frisk. Jag kan säga att jag känner mig ganska mör i kroppen nu efteråt. Det satt ganska bra med makens smarriga plankstek gjord på älgkött i afton. ;) 

Ikväll blir det att göra en tidigkväll då bussen mot Umeå avgår 06.40 imorgon bitti. Inte direkt tider man är van vid när man jobbar i butik. ;) Men det får gå det också. 

P & K/ Ponnymorsan

 Kallt och ruggigt nu. Det är inte utan att man längtar tillbaka till detta... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0