Vårvindar friska

Ja det kan man verkligen säga! Fy tusan vad det blåser kallt hela tiden! Ingen vårvärme alls! Jag tittade på lite bilder från förra våren och nog är det mycket senare i år. Ifjol började mina krokusar blomma i slutet av april. Nu ser man just så pass att det tittar fram lite grönt.

Som jag sa så höll jag på att frysa ihjäl i förrgår under träningstävlingen (i och för sig delvis p. g. a feber), och igår var det dags igen. Jag hade ett möte med Ungdomsektionen igår afton och när det var klart skulle Linnéa rida ut. Medan jag väntade på henne satt jag på uteläktaren tillsammans med några andra mammor och kollade när tävlingsgruppen hade pay & jump. Jättetrevligt, men ack så kallt! Det var visserligen sol men det blåser ju iskallt varje dag nu.

Så om det är någon som har bra kontakt med vädergudarna så kan ni väl ta ett snack med dom? Förklara att vi verkligen behöver lite värme nu efter vintern och passa även på att be om en bättre sommar än ifjol, för den var verkligen inte mycket att skryta om!

P & K/ Ponnymorsan

                                                                              Sommar, ja tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0