Stryk ett streck

Helgen blev långt ifrån som vi tänkt oss! Vi kom fram till Vännäs i ösregn på torsdag afton och Linnéa red igenom Avve ett dressyrpass i deras ridhus. Han var riktigt fin och lösgjord. Så det kändes som att det skulle kunna gå ganska bra med tanke på att hoppträningarna innan också gått bra.

Fredag var det fortfarande grått och mulet och endast ett fåtal plusgrader men åtminstone uppehåll. På framhoppningen hoppade Avve halvbra skulle man väl kunna säga. Inte super men det gör han ju sällan till första klassen. Men det var ju å andra sidan bara en 90 cm så med Avves hoppkapacitet så skulle han faktiskt kunna kravla sig runt banan trots allt.

Tyvärr så lade dock ponnyn in backen inne på banan. Han ville ingenting och svarade inte alls fram för hjälperna. Tre stopp och uteslutning blev resultatet. Linnéa var såklart jätteledsen och besviken. Men efter lite pep-talk från både mig och Tove så bestämde hon sig för att i stället bli arg och rida även 1 m.

Avve såg mycket bättre ut på framhoppningen till den klassen och jag tänkte att nu har han kommit igång! Men ack vad jag bedrog mig. Samma sak händer igen! Handbromsen i och han stannade ut sig igen. :(

Jag hade kunnat förstå om han inte sett så himla fin ut på träning veckorna innan. Eller om vi pressat honom att hoppa för höga klasser. Eller om han haft svårt för att hoppa. Men han har ju så otroligt lätt för sig att ingen av dessa klasser ska utgöra några som helst problem! Det var inte ens några titthinder han stannade på, vilket han ju gjort ibland tidigare. Suck!

Ganska direkt bestämde Linnéa sig för att stryka sig från lördagens klasser. Jag kände dock inte att jag orkade köra hem på fredagen så vi gick ut och tröstade oss med pizza och åkte hem på lördag förmiddag istället.  Så nej, den här helgen vill vi allt stryka ett streck över. Och sedan blir det att lägga upp en ny plan för våren och sommaren.

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Pernilla W Ödlund

Vad trist att det gick så dåligt men det är bara att ladda om och ta nya tag. Gör en utvärdering varför man tror det blev som det blev och göra om planeringen efter det. Lycka till !!

Rocky var hos Urban i fredags och fick fina fötter :) Jösses vad han är duktig och seriös! Jag gillar verkligen honom. Nu på fredag är det dags för vår andra tävlingsponny - Nido - att besöka Urban.

Svar: Ja det här är ju sånt som händer när det är individer man håller på med. Tänk vad enkelt det hade varit att plocka isär en motocross-hoj för att hitta vad problemet är. ;)
Urban är verkligen duktig och noggrann. Önskar verkligen att dom ville flytta tillbaka hit igen!
Maria

2013-05-13 @ 22:55:07
URL: http://pernillaodlund.se
Postat av: Lotta

Jättetrist för Linnea!
Men det är väl som sagt bara ladda om och titta framåt...

2013-05-14 @ 09:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0