Perfekt genrep

Förutom att jag hade feber och kände mig allmänt yr i bollen så avlöpte gårdagens träningstävling väl. Det blåste ishavsvindar men det var i alla fall uppehåll. Det var många ekipage som anmält sig och faktiskt även ganska mycket publik. Riktigt kul! :)
 
Avve skötte sig mycket bra. Första klassen (90 cm) hade han inte riktigt kommit igång, men det blev en godkänd runda. Ett stopp i grundomgången då han tittade lite på dom rosa lådorna och Linnéa hade honom inte riktigt så inramad som han behöver vara såna gånger.

Andra klassen (1 m) hade han kommit igång och tuffade på som tåget och frustade sig runt banan. Nollade grunden och ett litet retsamt pet i omhoppningen. Tiden var väl inte super men det var inte heller meningen att satsa på någon snabb omhoppning så det var helt enligt planen. Och ett nedslag bryr vi oss inte alls om eftersom det inte direkt är något stort problem. River gör han ju i stort sett aldrig så det är inte hela världen om det händer någon gång.

Nu var det inte heller några andra som nollade omhoppningen, så det blev ändå en andraplats i den klassen! Och det i konkurrens med en massa stora hästar eftersom den klassen var sammanslagen! Avve var hela tiden väldigt lugn och fokuserad, till och med på prisutdelningen och ärevarvet då han annars brukar vara minst sagt taggad! ;)

Jag har bara lite dåligt samvete för att jag inte hjälpte till att bygga bort banan efter tävlingen, med vid det laget var jag så slut och snurrig i huvudet så då var det bara soffan som hägrade. Jag brukar aldrig ta tempen, men i slutet så hade på mig två tröjor, min SRK-jacka och Linnéas dunjacka och först då frös jag inte, så nog hade jag feber. På hemvägen handlade vi pizzor till hela familjen och efter en dusch var det soffläge som gällde resten av kvällen.

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0