Trivselfaktor = HÖG!

Avve verkar då trivas som fisken i vattnet i sitt nya hem! :) Han hade legat och sovit i boxen i natt och när vi kom till stallet på förmiddagen så stod han i sin nya hage och mumsade hö och spanade på sina nya kompisar. Hur cool som helst! :D

Det känns så himla bra det här att jag nästan börjar ångra att vi inte flyttat tidigare. Alla man träffar är också så glada att vi är där och hälsar oss välkomna. Vi har nu fått klart vilken grupp vi ska tillhöra vad gäller in- och utsläpp så det känns ju jättebra!

Jag njöt i stora drag när jag mockade idag. Tänk att få mocka med spån i stället för pappersströ! :) Papper är väl bra på sitt sätt. Det blir ju väldigt lite damm, men det är INTE speciellt roligt att mocka med. Idag har vi hunnit få lite ordning i stallskåpet och det blev riktigt bra.

När vi gett Avve lunch i hagen så var det dags för föreläsning med Tomas Torgersen. Ämnet för dagen var Mental Träning och Horsemanship. Det var som alltid väldigt intressant och vi fick mycket att tänka på. Sedan hoppade ju Linnéa med Avve och det gick jättebra. Men jag tänkte berätta lite mer om träningarna imorgon!

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0