Ta igen förlorad tid

Förra veckan var jag ju inte så mycket i stallet. Sista dagarna har jag i alla fall tagit igen lite av den förlorade hästtiden. Igår åkte vi tillsammans till stallet på förmiddagen. Det var ledigt i nya manegen så Linnéa passade på att hoppa lite. Avve var jättefin! Dom tränade på både lite raka och böjda linjer. Det gick så bra så i slutet fick han hoppa lite högre, vilket uppskattades! :) Sista rundan tror jag att hindren låg på 110.

När vi skulle bygga bort var både jag och Linnéa så hungriga så att vi var helt skakis. Vi höll nästan inte på att orka bära bort de sista hinderstöden! Hahaha! :) Det var lite dålig planering från vår sida att inte ta med något att äta. Vi är ju så vana att man bara kan gå in och ta sig något och sedan gå ut och göra klart i stallet. Men vi lär oss väl så småningom. Jag åkte i alla fall till Ica och handlade lite sallad och mackor, så vi tog oss en liten matpaus innan vi mockade och gjorde klart.

När vi kom hem fick jag skynda mig att fräscha upp mig lite för sedan var det dags för mitt första styrelsemöte. Det blev en hård start med ett 4,5 timmar långt möte med middag och allt! :) Men väldigt intressant var det och vi diskuterade verkligen ämnen som jag brinner för!

Imorse var det då dags igen. Klockan sju åkte vi iväg igen mot SRK. Linnéa red Avve på Specialidrotten och jag var snäll och fixade allt stalljobb så att vi inte ska behöva åka dit igen senare i afton. Det är vekligen lyxigt att inte behöva ta stallet varje morgon och varje kväll! Sedan har vi såklart fler hästar dom gånger vi har insläpp och utsläpp, men det är det faktiskt värt!

När jag åkte från stallet idag stod Avve i sin hage och hade trevligt med sin granne. Jag kan bara säga att jag misstänker att dom båda två kommer att ha trasiga grimmor inom en snar framtid... ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                                Stallkatten Klas var rätt så sugen på lunch han också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0