Snart drar det igång

Knappt en vecka kvar till årets första tävling! :D Jag vet dock inte än om jag kan följa med eftersom jag inte fått klart med min ledighetsansökan ännu. I värsta fall får det väl bli en nyttig men jobbig övning att släppa lite på kontrollen och låta den snälle maken visa att han fixar att vara tävlingsponnyförälder. Oj oj oj! Jag får lite ont i magen bara av tanken att släppa iväg dom själva utan mig! :/ Jag kanske skulle ta och skriva en checklista? Mest för min egen skull förstås. Dom lär ju inte bry sig om den, men jag kommer bara att må dåligt om jag ska gå hela dagen på jobbet och tänka på allt som jag borde ha sagt åt dom att tänka på... ;)

Vi har i alla fall lagt upp en plan för veckan för att optimera uppladdningen. Idag blev det lite hoppning i nya manegen. Det gick riktigt bra. Ett stopp när Avve plötsligt tyckte att han blev tvungen att titta på en rosa låda under ett hinder. Annars var han fin. Det blev ganska lugnt med några rundor på Strömsholmsfållan på ca. 1 meter. Linnéas kompis Maja var också med på sin ponny Kopia. Dom var också duktiga och det är verkligen roligt att se vilka framsteg dom gjort sedan Kopia kom till Maja. :)

Veckan som kommer ser ut ungefär så här för ponnyns del:

Måndag: Hoppning med Specialidrotten. Blir nog ganska lugnt, mer som markarbete.
Tisdag: Uteridning.
Onsdag: Uteridning.
Torsdag: Vila.
Fredag: En rejäl genomkörare i dressyr så att han blir ordentligt lösgjord.
Lördag: TÄVLING!!

P & K/ Ponnymorsan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0