Schack är väl trevligt??

Varför måste det alltid hända något när allt känns så bra? Förhoppningsvis så ska det väl inte behöva betyda något, men Avve lyckades naturligtvis gå omkull när Linnéa red honom på Specialidrotten idag. :( Dom skulle hoppa men hann bara rida fram så lyckades vår lille snubbelfot fälla sig själv och både han och Linnéa fick tugga grus. Linnéa har bara lite skrubbsår på händerna och Avve verkar ok. Men man vet ju aldrig. Det kan ju visa sig i efterhand också.

Linnéa kylde frambenen ordentligt efteråt och nu står han med Back On Track över natten så får vi se hur han mår imorgon. Men snacka om att jag fick lite puls när jag fick ett sms när jag var på jobbet: "Jag och Avve har gått omkull idag. Bara så att du vet." Va?? Inget mer?? Inget "Jag mår bra." ?? Eller "Var inte orolig, jag ska sluta med hoppning och börja med schack." ??

Till slut fick jag i alla fall tag på henne på telefon så att jag kunde slappna av. Ungar alltså! Dom har ingen aning om hur rädd en mamma kan bli! Men det lär dom väl inte heller förstå förrän dom själva blir föräldrar. ;)

P & K/ Ponnymorsan

              Ett annat tillfälle när jag försökte föreslå ett byte av idrott. Fick dålig respons även den gången...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilket kort!
Tur att det verkar ha gått bra för dom båda :D
Ja du, ibland skulle man vilja att dom gjorde nåt annat. Men tänk så tråkigt vi skulle ha då ;)

Svar: Ja Lotta, man får väl ändå se det som så att alla roliga stunder uppväger all oro! :)
Maria

2013-03-19 @ 22:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0