Packa Avves kappsäck

Idag har det varit Stora Flyttdagen. Avve har nämligen flyttat från "vårt" stall till Skellefteå Ridklubb! En stor händelse i ponnyfamljens liv, eftersom vi haft häst i det stallet i nästan 6 år. Och i begynnelsen så var det min syster och hennes man som byggde stallet så då hängde man också där en hel del. På den tiden red jag ju ibland på vår nordis Riva som jag berättat om i ett tidigare inlägg.

Men livet förändras och jag tror inte att man ska vara alltför rädd för att prova något nytt ibland. Det här kommer att bli helt perfekt för framför allt Linnéa. På SRK har hon ju dels alla träningsmöjligheter och dels finns alla hennes kompisar där. För första gången sedan vi blev hästägare kommer Linnéa att ha stallkompisar i sin egen ålder och inte bara travgubbar. ;)

Naturligtvis finns det baksidor med att ha hästen uppstallad på en stor ridskola, men fördelarna överväger dock. Visst är det ett stort stall med mycket spring, men eftersom det efter hand kommit mer och mer hästar till travstallet så blir det faktiskt inte så stor skillnad. Avve står nu dessutom i en lite lugnare del av stallet med bara privathästar.

Nog om detta. Jag hoppas kunna visa lite bilder sen i helgen på Avves nya hem. Ikväll har Linnéa ridit ett dressyrpass för Carre. Jättebra inför hoppträningen imorgon! Avve var superfin och dom fick väldigt mycket beröm från moster! Hon tyckte att han travade bättre än någonsin! Väldigt roligt att han börjar vara så pass igång efter sin skada i höstas.

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Lotta

Så himla kul!
Kommer ju bli toppen för Linnea :D

2013-03-02 @ 10:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0