Många timmar

En sak som jag måste lära mig nu när vi "bor" på ridhuset, är att planera in prat-tid när jag beräknar hur länge jag ska vara i stallet. Igår fyllde jag ju år, men jag tyckte att jag hade tagit till tid så att jag inte skulle behöva stressa när jag kom hem. Jag hade till och med trott att jag skulle hinna baka en kaka innan gästerna kom.

Jag åkte till stallet vid 9-tiden och då borde jag rimligtvis kunna åka hem vid 12. Utan att ens behöva ha bråttom. Men ack vad jag bedrog mig. En timme försenad satte jag mig i bilen och styrde kosan västerut! Först kunde jag inte förstå hur jag kunde felberäkna tiden så radikalt. Men när jag tänker efter så gick det åt sammanlagt en timme till att prata med en massa trevliga människor. ;) Det är ju såklart jätteroligt, men jag måste nog börja ta med det i beräkningen.

Needless to say så blev det ju som vanligt den snälle maken som fick rycka in och baka kakan! :) Det är tur att han är tålmodig. I dag blev det inte så mycket bättre. Utsläpp av hästar vid 7.30 och hemresa vid 12.30... Men det har varit trevliga dagar. Igår red jag dressyr och vi tränade mycket galopp. Fattningar, samlad galopp och förvänd galopp. Avve var riktigt fin, även om jag tyckte att han hängde på lite i handen.

Idag blev det markarbete. Betydligt roligare tyckte Avve. :) Bommar på marken är ju EGENTLIGEN ganska tråkigt, men ändå mycket bättre än inga bommar alls! ;) Jag hade lagt upp två bomserier. Den ena på rakt spår där vi hade ganska kort mellan så att han måste samla sig. (Ungefär som övningen som jag berättat om tidigare, men den här gången med fyra bommar och inga upphöjda.)

Den andra bomserien låg på böjt spår. Tre bommar som jag efter lite uppvärmning la upp lite. Ganska jobbigt att lyfta på benen OCH vara böjd i kroppen tyckte Avve. Men han jobbade på jättebra! :) Till sist skrittade vi av ute. Tyvärr börjar det vara ganska isigt överallt, men lite skritt funkar ju. Och det var verkligen superhärligt att komma ut i solen och bara njuta!

P & K/ Ponnymorsan

                 Liiiite läskigt med nåt nytt i hagen. Bäst att man står en bit ifrån och sträcker på halsen... ;)

Kommentarer
Postat av: pernilla

Grattis i efterskott :)
Är dotra hos din syrra här nere hos oss?

Svar: Tackar tackar! Jajamen! Hon är där och jobbar till på onsdag. Trivs som fisken i vattnet! :)
Maria

2013-04-01 @ 16:40:48
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0