Jösses Amalia!

Vilken dag! Det är tamej tusan mer hektiskt att vara ledig än att jobba! Var i stallet vid 10-tiden imorse. Började med ett möte som blev väldigt givande. Naturligtvis blev det ju en massa annat hästsnack också så det drog väl ut lite på tiden. ;)

Sedan skulle jag ju då ta hand om ponnyn. Ingen ridning dock eftersom det var vilodag idag för lille prinsen. Och det var nog tur det för det tog då en himla tid även utan ridning. Träffade en annan ponnymamma i stallet och surrade bort en bra stund. Sedan jobbade jag på riktigt duktigt med mockning och matfix. In med ponnyn och borsta och pyssla. Lät honom stå kvar i ryktspiltan medan jag gick ut och fixade hans hage. Den var inte direkt trasig, men ena handtaget var lite knäppt så jag bytte det och gjorde ett bättre fäste från elbandet till handtaget. Det blev riktigt bra så jag kände mig rätt nöjd med mig själv! :)

Släppte ut Avve igen och åkte hemåt. Klockan var då drygt två! Drygt fyra timmar och ingen ridning! Jag är väl inte alltid så effektiv kanske... ;) Hann sedan bara hem och äta lite och fräscha upp mig en aning innan jag åkte iväg till stan för en fika och lite shopping med en kompis. Jättetrevligt! :)

Aftonen har sedan ägnats åt lite städning, lite styrelsearbete och lite umgänge med familj och tidigare nämnda kompis. Nu är klockan snart 22 och det känns som om jag glömt att göra något, men det får faktiskt vara för nu måste jag nog sova lite så att jag orkar jobba imorgon.

P & K/ Ponnymorsan

 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna westerlund

Lycka till nu i morgon med hoppstjärnan!

2013-03-22 @ 21:40:54
Postat av: Lotta

Ibland (jämt) tar det lite för lång tid i stallet ;)

2013-03-23 @ 17:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0