Flytta hit Tomas!!

Nej inte blev det något inlägg om helgens träningar igår inte! Jag skyller det på Linnéa. Jag ville nämligen att hon skulle redigera ihop en film så att jag skulle kunna visa er hur duktiga dom var, men hon orkade inte. Och själv är jag alldeles för oteknisk. Så om ni vill se film och om ni träffar min dotter i stallet så kan ni ju tjata lite! ;)

Det har i alla fall gått super! Lördag var det lite mer markarbetesbetonat som det brukar vara när Tomas kommer. Dom fick träna på lite skarpare svängar så det gällde att rida igenom hela svängen så att man behöll galoppen fram till hindret. Avve var jättefin och väldigt lydig. Tomas tyckte till och med att han var lite FÖR lydig och Linnéa fick vara väldigt försiktig med sin hand och släppa fram honom lite mer i formen. När passet var klart sa Tomas att det hade gått jättebra för alla i gruppen, men att Linnéa och Avve hade varit ännu bättre! Gissa om jag var stolt! :) Speciellt med tanke på att övriga i gruppen var vuxna (i vissa fall mer än dubbelt så gamla som Linnéa) och har åtskilliga fler timmar i sadeln! ;)

Söndag var det banhoppning. En lång bana med bl. a en kombination och ett par lite knepiga böjda och brutna linjer. Återigen var Avve en riktig liten stjärna. När dom tränat på olika delar ur banan var det dags att ta hela banan som låg på ca. 1 meter. Avve bara matade på, gick i en jämn rytm hela banan och bara sökte nästa hinder. Sedan sa Tomas att det kan helt enkelt inte bli bättre så dom fick inte hoppa mer! Linnéa hade nog gärna hoppat en gång på 110 också, men hon var såklart hur nöjd som helst! Och jag och pappan höll på att spricka av stolthet! ;)

När vi sedan satt och åt lunch sa Tomas att det enda tråkiga med såna här helger, är att han helst skulle vilja träna allihop på onsdag igen, och nästa helg. Vi övriga var överens om att det får han hemskt gärna göra. Han kan väl flytta upp hit och träna våra hoppryttare varje vecka?!

P & K Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Ewe

De var så duktiga :) och ja han får mer än gärna flytta hit :0!!
Någon som vet vad som händer efter nästa träning ?
Hoppas verkligen att han fortsätter komma sen :0

Svar: Vad jag förstår så har han lovat en fortsättning åtminstone hela detta år! Vi får väl hålla tummarna och muta med god mat och fika! ;)
Maria

2013-03-05 @ 07:13:37
URL: http://evi0627.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0