Faran över

Det var en betydligt piggare ponny som mötte mig i hagen imorse! :) Han var sig helt lik och var lika otålig som vanligt i ryktspiltan. Jag skjutsade Linnéa till Specialidrotten vid 7 och passade då på att mocka och fixa allt i stallet. Avve fick dock vila idag också eftersom han var så risig igår. Skönt att det inte blev så allvarligt i alla fall.

Nu har vi ju "bott" på ridhuset  i drygt tre veckor och det känns som om man börjar hitta sina nya rutiner. Det finns både för- och nackdelar med att ha hästen i ett så stort stall.

Fördelar:
1. Träningsmöjligheterna. Speciellt för ett hoppinriktat ekipage eftersom man har tillgång till allt hindermaterial. Man kan även träna oavsett väder och underlag tack vare manegerna.

2. Allt trevligt folk som man träffar! Både jag och Linnéa har ju kompisar där så det finns alltid någon att surra med.

3. Smidigt med in- och utsläpp eftersom man är flera som turas om. Man behöver inte ta varje morgon och varje kväll.

4. Lätt att få hjälp med mockning och ridning om vi inte ska till stallet någon dag. Eller som nu på lovet när Linnéa ska åka bort.

5. Många duktiga hästmänniskor att rådfråga när man känner sig rådvill.

Nackdelar:
1. Mycket folk inblandade i saker gör att det är större risk att något missas.

2. Små hagar.

3. Svårt att påverka t. ex utfodringstider.

4. Många unga tjejer = Risk för skitsnack och dolda konflikter. Inget vi drabbats av ännu, men jag är helt medveten om att det kan uppstå situationer så småningom.

Än så länge så tycker jag i alla fall att fördelarna övervägar helt klart. Vi trivs så himla bra, och det mesta går ju att ordna. Idag t. ex påbörjas Projekt Hönätsställning. ;)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0