En till!

Jamen vi tar väl en stalldag till när vi ändå håller på! Idag hade jag en alldeles egen Avve-dag. Mys-pys! Vi for ut en sväng i "skogen". Att kalla det skog är väl lite att ta i när man är van att hålla till ute på vischan, men det finns ändå en del mysiga ridvägar kring ridhuset. Nu under vintern är det ju inte så många som är plogade, men vi tog en sväng till Solbacken. Inte riktigt ända fram, men så pass så att vi såg Skopunkten-skylten. ;)

Det blev en ganska lugn ridtur. Mycket skritt, en del trav i låg form och en galopp. Det är ju nya omgivningar för Avve så jag tänkte att han kan få ta det lite lugnt och bara titta sig omkring. Och nog tittade han alltid! Det var mycket som var spännande! Snöklumpar, människor som promenerade, villor, ja allt möjligt konstigt som man inte stöter på i Myckle-skogarna!

Läskigast av allt var i alla fall en vägbom med en blågul skylt bredvid! Till slut tog han ändå mod till sig och vågade gå fram och titta på dom. Vår lille hjälte! ;) Men annars så var han riktigt fin även om han var lite tittig. Han stressade egentligen inte upp sig utan var bara lite spänd och gick ändå i en trevlig form och gjorde inga dumheter.

När jag släppt ut Avve i hagen igen och gett honom lunch så gick även jag och tog mig lite lunch. (Jag lär mig ganska snabbt, idag tog jag med mig mat!) Sedan fanns det energi nog att orka mocka och fixa Avves mat. Det blev en trevlig upplevelse att kliva in i foderrummet förresten! En tjej som har häst i stallet hade städat upp och ställt till alla fodertunnor så att man trodde nästan att man kommit fel! Jättefint var det! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                                                      Superläskigt enligt Avve! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0