Värme och brems

Idag har det varit riktigt varmt så jag tänkte att jag rider ikväll när det blivit lite svalare. Bara det att det blev ÄNNU varmare! Avve var svettig redan när jag hämtade honom i hagen! Men jag klagar inte! Jag älskar sommar och värme! :)

Den lille prinsen verkar ha kommit in i någon slags semesterlunk för han har varit så himla lugn och fin de senaste dagarna. Idag blev det riktig off-road ridning. Vi red efter en väg som vi ofta red på när jag växte upp här och hade ponny. Den används inte så mycket numera och i sommar verkar då ingen ha gått där för det var rejält igenvuxet.

Avve var i alla fall jätteduktig och gick över både järnvägen och en bro över en å som han ibland annars har tyckt lite illa om. Lite tvekan först vid bron men sedan var det inga problem. Eftersom vägen (eller snarare stigen) var så pass igenvuxen så blev det mest skritt och lite trav. Vilket i och för sig passade ganska bra i värmen.

På vägen hem tog vi lite galopp där vägen är något bättre. Han var väldigt avslappnad och fin, så jag blev lite paff när han plötsligt bjöd på ett litet bocksprång! :D Lite halvhjärtat var det dock, jag hann knappt märka något förrän det var över. Lilla gubben, han kunde inte riktigt hålla sig!

Den underbara värmen för ju tyvärr med sig en massa brems. Inne i skogen var det så mycket brems så vi vände efter en liten bit. För att gardera inför natten tog jag på Avve flugtäcket som han inte alls behövt förrän nu. Vi pratade precis igår om att det var så lite brems i år. Tji fick vi.

P & K/ Ponnymorsan

 
                                              Gott med jordgubbar och glass efter ett svettigt ridpass! :)
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla W Ödlund

Hihi - brems? I min värld heter det broms :)
Men jag håller med - de är inte roliga! :(
Fast något flugtäcke har jag aldrig ens ägt. Har nog inte så känsliga hästar/ponnier. Inte ens den svarta skönheten som är så känslig med allt annat - flugor, broms, knott och mygg bryr han sig inte om :)

Svar: Hahaha! Ja jag har ju förstått att som små odjuren kallas broms längre söderut! :) Avve är inte speciellt brydd när det gäller mygg eller flugor. Men bremsarna (eller bromsarna då) blir han jätteirriterad av. Idag var det inte alls lika mycket så nu klarar han sig utan täcket. :)
Maria

2013-07-01 @ 23:36:55
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0