Tävling på G

Det har ju blivit lite ändringar i planeringen under våren och försommaren när det gäller upplägget på Avves träning och tävling. Nu på söndag skulle vi egentligen åka till Sandgärdan för att tävla dressyr. Nu var ju det egentligen bara en nödlösning eller vad man ska kalla det. Men eftersom träningarna och tävlingen på KDRF gått så pass bra så strök vi från dressyren och anmälde i sista sekunden till Vindelns hopptävling samma dag i stället.

Vindeln har lokal/ regional/ nationell tävling fredag till söndag men vi åker bara söndag. Jennie rider lätt C i avd. B och Linnéa rider lätt B. Jag tror att det blir bra. Perfekt att Jennie får känna på honom först och sedan coacha Linnéa.

Dom hoppade honom lite idag och det hade tydligen gått jättebra. Linnéa hoppade honom en liten bana på 1 m -110 och det hade inte varit några problem alls. Jag frågade henne om han kändes som ifjol våras/somras när han var så himla fin och var placerad i nästan alla klasser. "Bättre!" var svaret. :D

Nåja, nu är jag av en skeptisk natur. Rom byggdes inte på en dag och man kan inte göra om ponnyn. (Inte med mindre än en smärre lobotomi i alla fall.) Men jag tror nog att vi är på rätt väg och det viktigaste av allt är att han är så glad och nöjd och suger mot hindren! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                                  Finponnyn på Södra Umeå Ryttarförening ifjol.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad roligt ! Stort lycka till nu i vindeln !

2013-06-13 @ 10:34:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0